tropisch eiland en ..... kotszakjes - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van hartgernarda - WaarBenJij.nu tropisch eiland en ..... kotszakjes - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van hartgernarda - WaarBenJij.nu

tropisch eiland en ..... kotszakjes

Door: Hartger en Narda

16 Januari 2009 | Thailand, Chumphon

op weg naar Prachuap Khiri Khan, wachtend op de trein zitten we in een internet ' game' cafe tussen de Thaise kindertjes die heel gezellig voor aftanse LG tv's videospelletjes doen, als in wie slacht wie het snelst af als zijnde Busozima en Gado de alien. VOlume op 10, want de kindertjes buiten moeten het ook horen. We zijn terug van Ko Tao en Ko Samui, de toeristen eilanden bij uitstek voor de oostkust van Thailand. Na Bangkok hebben we de trein naar Chumphon genomen (zijn we nu weer) om een boot te nemen naar Ko Tao, wat nog het minst toeristische eiland zou moeten zijn. Met een fast boat, via het hotel geboekt, op tijd vertrokken, als in 06.00 uur! Samen met een bus vol toeristen vol goede moed op pad. We gingen lekker buiten zitten met onze haren in de wind. Toen de bootreis begon dachten we nog wat hilarisch, het lijkt wel een achtbaan, zoals de boot over de golven heen en weer klapte, kriebelig gevoel in onze onderbuik. Minder grappig was het toen we ladingen zeewater over ons heen kregen iets verder op zee. Door de harde wind, de groene zee die pikzwart was, bijna kruipend in de VIP lounge gaan zitten, voor 100 BHT extra. Waar de helft al brakend boven een boterhamzakje hing. De zure lucht drong in onze longen. De bootreis zou 1 1/2 uur duren, maar na 1 1/2 uur zag Narda groen en paars en toen de matroos een boterhamzakje aan bood, was dat de druppel. Kotsziek nog een uur aan boord gezeten, omdat de boot niet zo hard kon door de hoge golven. Hartger hield zichzelf als "waterrat" op de been, met om zich heen hele witte, gele, grijze hoofden met zwarte kringen onder de ogen. Toen brak ook zijn mond open. Gelukkig kermde Hartger na 2 uur dat ie tussen zijn wimpers door een meeuw zag, eindelijk land in zicht.
We hebben 3 dagen moeten bijkomen in Ko Tao voordat we weer een boot durfden nemen. Het is nog tot eind januari een winderig seizoen, dus we werden af en toe bijna omgeblazen aan zee. Af en toe zon en gelukkig niet te warm, zodat we rustig aan het weer kunnen wennen. En iets fitter zijn zonder die extreme hitte. Lekker een massage genomen en na 3 dagen hadden we het eiland wel weer gezien. De 2e dag hebben we een hike gemaakt van ongeveer 3 uur, maar geen duidelijk pad wat we konden volgen.
Hartger heeft alle boten vergeleken en tenslotte een goede gevonden die via Ko Phangnan naar KO Samui vertrok. Daar aangekomen meteen een rustig stukje opgezocht, aan zee, met iets minder toeristen. Heel fijn houten huisje gevonden en 2 nachten gebleven. Motortje gehuurd en het hele eiland rondgetourd. Nog steeds met onze haren in de straffe wind.
Met de seatran ferry, waar we met bus en al opgingen en die het minst last heeft van al die kotsmakende golven gisteren aangekomen in Surat Thani. Daar waren we vorig jaar ook al geweest dus bekend terrein. Naar het treinstation in Phun Phin, waar we een avond treintje hebben genomen naar CHumphon. Goede nacht gehad in het Sri Chumphon hotel, erg luxe en mooi opgeknapt. Al met al weer heerlijk genieten van het weer en vooral van het eten! tot ooit maar weer

• 16 Januari 2009 - 08:09

Laurens En Willian:

Hee Hartger en Narda,

Wat een helse trip!! Als ik zo hier op de site en in de mail je omschrijving lees van de golven en de klappen van het strampen en rollen van de boot is het echt geen schande dat jij al "waterrat" ook een boterhamzakje volgemaakt hebt hoor. Ik denk dat het op deze manier zelfs voor ons niet leuk meer is. Golven enzo vinden we natuurlijk altijd gaaf. Maar er zijn grensen. Nou, veel plezier verder en vergeet je kennis van boten niet als je weer zo'n eind gaat varen.

Groetjes van ons.

• 16 Januari 2009 - 08:50

Eduard En Manon:

Pff, je moet er dus wel wat voor over hebben om op mooie, tropische eilandjes te komen!

Fijn dat het wel de moeite waard was!

Nu weer, met vaste bodem onder de voeten, genieten van de rest van thailand en vooral het lekkere eten!

Groetjes,

Manon en Eduard

• 16 Januari 2009 - 10:54

Barbara:

Getsie zeg zon bootreis, tja dan moet je toch weer even een prijsje betalen maar dan ben je ook ergends, en je maakt wat mee in je leven!!!
    leuk om weer van jullie te horen
    geniet ze, sneeuw hier is weg en ijs ook. ik ga van 30 jan tot 8feb skien in italie
    dikke kus

• 17 Januari 2009 - 19:28

Arnisa:

Ha Luitjes,

Getsie, wat ziet het er allemaal weer prachtig uit (nou ja, dat kotsavontuur dan niet). Het zet me wel aan het denken om dit jaar ook nog maar een trip die kant op te maken. Geniet er van!

Groetjes
    Arnisa

p.s. die spijkerbroekenwinkel in Bankok zit in het BK shopping centre, op de verdieping waar ze verder vrijwel alleen gsm toestellen verkopen. In een hoekje bij de roltrap.

• 17 Januari 2009 - 20:47

Meue:

Heerlijk te lezen dat jullie het goed hebben en nieuwe manieren gevonden om af te vallen.
    Fijn dat wij gewoon met Trans op vakantie gaan... al kunnen de luchtgolven en de tijden ook misselijkmakend zijn ;-)
    dikke kus en pics volgen hoor!

• 20 Januari 2009 - 06:57

Pam:

ging voor weekend naar derk/jet maar werd ziek.de griepgolf heerst in geldland.hier veel regen en wind.jullie kunnen in herbruikbare kotszakjesgeld verdienen uitspoelen en omdraaien.dag schatten

• 26 Januari 2009 - 14:09

Joop Van Roeijen:

Wat genieten jullie weer!
    En wij hier genieten mee door de gezellige briefjes. Komenjullie nooit uitgekeken op Tailand?? Als. Liefs van Joop. je niet hoefde te werken blijven jullie er nog eens. Spijtig voor ons want dan zien we jullie niet terug

• 22 Februari 2009 - 08:00

Wim En Ria:

wij vinden deze side heelleuk,nu weten wij pas hoe jullie daar uit je dak bent gegaan en veel van je vakantie genoten hebben groetjes wim en ria