eindelijk weer thuis! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van hartgernarda - WaarBenJij.nu eindelijk weer thuis! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van hartgernarda - WaarBenJij.nu

eindelijk weer thuis!

Door: Hartger en Narda

31 Januari 2017 | Thailand, Krabi

Na een goede vlucht (Pai sliep redelijk door) en Phi Lou keek een stuk of 4 Disney films (het was immers háár televisie) aangekomen in Bangkok. Wat een feest der herkenning was het daar. Een gekleurde taxi genomen naar ons hotel in Bang Lampu (oftewel vlakbij Kao San road). Een fantastisch uitzicht vanaf de 14e verdieping naar de stad kant. We hadden een redelijk groot appartement. We zijn meteen de dag in gegaan (niet slapen) en brak gaan rond lopen op zoek naar koffie. De kinderen keken hun ogen uit. Maar wilden natuurlijk meteen ijs eten. Voor ons één en al herkenning en thuiskomen. Daarna kinderen rond gesleurd over de Kao San, maar toen waren ze toch wel moe. Even lekker thuis gehangen en daarna bij een hip restaurant aan het water gegeten tussen de jet set Thai. De kinderen hadden een beetje last van een jet leg, als in; aan tafel half in slaap vallen, maar tegen de tijd dat ze naar bed moesten hebben ze een paar uur liggen keten. Alles went.
De volgende ochtend liepen we om 8 uur al buiten op zoek naar ontbijt. Daarna naar de 'oplichtersoma' (die er nog steeds met een grote grijns stond) om ons een fantastische boottrip aan te smeren. Dat duurt ongeveer een 1,5 uur door de buitenwijken van Bangkok. Heerlijk in het zonnetje gezeten. De kinderen vonden het prima, zagen een lizard onder de sluis doorkomen, dus dat was wel interessant. Na 2 nachten op de 14e verdieping en in onze oude buurten te hebben gehangen (ook nog een flits bezoek aan China town) zijn we verhuisd naar een stuk verderop in Bangkok (Dichterbij weekeindmarkt Chatuchak). Heerlijk huisje mét Gekko's op de muren en zeer weinig toeristen op straat. Beetje het Thaise gegoede leven. Erg fijne buurt. Bij een familie gegeten die voor de kinderen op aanvraag van alles kon maken, zeer lekkere kip van de BBQ en plain rice, want onze lekkere fried rice gaat er nog niet in hoor. Van daaruit naar het Kindermuseum Childrens discovery museum (helemaal gratis) echt een fantastische plek. Van alles zelf te spelen als brandweer, stewardess, dierendokter, boer, politie. De kinderen kunnen zich dus verkleden en met allerlei gereedschap spelen. Er is ook een dino opgraving (niet leuk, want alle botten liggen vast), maar ziet er geweldig uit. Ook een heerlijke buitenspeeltuin. De kinderen worden tegen de middag wel moe en dan pakken we de eerste beste taxi/tuk tuk naar huis. We volgen een beetje hun ritme. De volgende dag naar het zwembad op het dak van 'the mall' echt heerlijk waterballet. Maar het water wordt niet verwarmd en is dus best nog een beetje koud (voor kinderen geen probleem). Het hilarische is dat iedereen een badmuts op moet, ook volwassenen. Er waren erg weinig toeristen en zeer veel Thai. Het gaat goed met de Thaise economie. Binnen in de mall is een soort kermis hysterie/ automaten hal met allerlei high tech speelgoed. Kinderen konden op een grote dino rijden of op een leeuw, echt te aziatisch over de top disney.
De volgende dag maar weer naar het kindermuseum omdat het zo leuk is en de vlindertuin dicht was wegens verbouwing.

Na lang overleg toch maar een vliegticket naar Krabi gekocht (Zuid Thailand) omdat we erg toe zijn aan Thaise stranden. Krabi is een superfijn stadje, wat we al goed kenden omdat het een makkelijke hub is voor het zuiden. Voor ons dus tot zover alleen maar bekend terrein. We eten op de night market, waar het heerlijk supervers voor je neus staat uit de wok op je bord voor 50 BHT = +/- € 1, 40. Vandaag een boottoer gedaan langs de mangroves naar een grot in de buurt. Het paadje naar de grot is vergeven van apen, maar er zat een oma waar je 30 BHT moet betalen voor het natuurpark en die had de apen goed onder controle. Erg leuk voor de kinderen, omdat ze er vol van waren dat die oma in het hutje naast de entree desk scheen te wonen. Prachtig idee vonden ze dat. Via een klimtrap de grot in, waar mooi wordt uitgelegd hoe holbewoners ooit woonden en zelfs in de 2e wereld oorlog soldaten in de grotten hebben gewoond. Daarna waren de kinderen natuurlijk ook klaar met bootje varen. 's middags naar Wat Kaewkorawaram gesjokt in beduidend warmer weer dan in Bangkok. Erg mooie witte tempel midden in Krabi. Via een drakentrap kom je boven bij de witte tempel, waar binnen een Buddah staat en daarnaast natuurlijk levensgroot de Koning. Veel mensen zijn nog in het zwart gekleed en overal in de steden hangen enorme posters van de koning. De kinderen vinden het prachtig.

Na 2 nachten in Krabi gaan we morgen eindelijk tropisch doen op Railay beach (stond al lang op ons lijstje). Dus tot zover alleen maar dezelfde paden bewandeld als 7 jaar geleden. Het verbaasd ons hoe snel de kinderen zich aanpassen als we telkens ergens anders slapen en eten. De Thai zijn verliefd op Pai, want hij is natuurlijk een goed gevuld wit mannetje en ze willen hem allemaal graag even aanraken. De Thai doen nog steeds hun best met allerlei smeerseltjes om witter te zijn dan ze zijn. Zelfs oude besjes hebben van dat enge witte poeder op. Dus Pai is een soort koning. Hij reageert er zelf nogal laconiek op. Belangrijker is wanneer er weer een 7 eleven in de buurt komt voor ijsjes... Pip heeft zich een soort Disney stijl aangemeten en wordt continu nageroepen omdat ze er zo mooi uitziet. We voelen onszelf dus best wel trots om met de kinderen te lopen.

Tot nu toe een en al genieten! veel liefs

• 31 Januari 2017 - 16:09

Ilse:

Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn! En wat fijn dat de kids zich ook zo lekker vermaken daar! ik krijg er gewoon de kriebels van!
    Heel veel plezier en kan niet wachten op het volgende verhaal.

• 31 Januari 2017 - 17:33

Eduard:

Heerlijk verhaal om te lezen!!

Goed dat het voelt als thuiskomen! En van lachende gezichten op de foto's
    worden wij ook erg blij!!!

Genieten van het fijne zonnetje en het lekkere eten!! We kunnen niet
    wachten op meer verhalen en foto's!

xxx Manon & Eduard

• 31 Januari 2017 - 19:00

Paulan :

wat zullen jullie genieten na 7 jaar alles weer te herkennen. De afgelopen weken gevroren, maar nu weer zachter weer. Ik ben weer oppas in febr bij Majorie We zijn allemaal jaloers zodra we de foto;s zien. Fijne tijd lieverds Oma Poes.

• 01 Februari 2017 - 08:33

Johanna Prophitius:

Gisteren even jullie appje over het hoofd gezien. Maar nu net voor we naar onze schilders klus vertrekken lezen we nog dit super leuke verhaal en bekijken we jullie mooie foto's. Ziet er allemaal heel leuk uit. Kan me voorstellen dat jullie het heel fijn hebben daar. Wij kijken uit naar het volgende verhaal. Liefs van ons uit Ott.

• 01 Februari 2017 - 08:38

Laurens:

Wat een super leuk verhaal! En wat bijzonder dat de kinderen zich zo goed en snel aanpassen. Wat fijn ook voor jullie! Echt genieten dus! Hahaha, die Pai, een klein wit goed gevuld mannetje, prachtig! Ik zie het ook zo voor me! :-) En Phi Lou die zich helemaal uitleeft in Disney stijl. En zelfs 4 films kijkt omdat het háár televisie is. Geniaal! Wat leuk ook die foto's, zo maken we er wat van mee.
    Nou geniet er maar lekker van samen!

Tot wederhoren!

Groetjes Laurens, Willian, Mijke, Elke en Rens.

• 01 Februari 2017 - 13:31

Willemijn:

Dolle pret dus! Leuke verhalen. Kom maar door met tropische stranden, blauwe zee en goddelijk eten. Totaal geen afgunst hier:-)

• 04 Februari 2017 - 12:50

Paulan:

ja Brummen, pokke weer, maar het wordt warmer. Ina gevraagd of ze zin had in weekend Zand, maar moest werken. Ik ga a.s din - woensdag naar Zand, dan zijn Johanna en Bert er ook. Genieten jullie maar vol op de tijd vliegt. dag lieverds.

• 09 Februari 2017 - 10:24

Betsy Efdé :

Beetje late reactie, wat fijn dat het voor jullie zo feest van herkenning is, en ook de kinderen zo genieten.
    Leuk om op deze manier te kunnen meegenieten van jullie belevingen. Veel plezier alle vier.