De moesson en de koopjes market - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van hartgernarda - WaarBenJij.nu De moesson en de koopjes market - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van hartgernarda - WaarBenJij.nu

De moesson en de koopjes market

Door: Hartger en Narda

10 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

Wij zijn nog steeds in Bangkok, maar morgen gaan we echt weg! We hebben lekker toeristje gespeeld in Bangkok, we hebben verschillende wats bezocht, omdat 95% van de bevolking boeddhistisch is, worden de wats ook erg goed bijgehouden. Wel wat anders dan de tempels in India, waar gewoon in het eeuwenoude steen een TL buis werd gehakt, met de bedrading natuurlijk voor de ingang langs. De Thai zijn ook erg bescheiden, dit merkte we ook tijdens de moesson die we op ons dak kregen.
We wilden gaan internetten en konden niet geloven dat we een paar spatjes regen voelden (na India denk je als je een spatje op je arm voelt aan iets anders, iets uit iemands mond ofzo), we zagen wel mensen rennen met paraplu's, maar die dragen ze hier ook tegen de zon. Wij konden net op tijd in een bushokje schuilen en toen ging de regenbui los. Voor diegene die wel eens een moesson hebben meegemaakt is het bekend hoe snel de weg een rivier kan worden. Neem een goede Nederlandse regenbui maal 10 en bedenk dan dat het water binnen een aantal minuten over de stoep heen komt als een rivier. De locals blijven rustig schuilen tot het over is, maar er leek geen einde aan te komen. Daarom zijn wij maar heel stoer er door heen gelopen. Op de blote voeten over straat, waarbij bij het oversteken het net lijkt alsof je door een rivier moet waden. Om terug te komen op de bedeesde Thai, Hartger stond te schuilen op zijn slippers en werd aangevallen door een kakkerlak of 5, die probeerden een droog plekje te vinden op zijn benen. Hij werd gered door de vernietigende traptechniek van Narda, die de kakkerlak vermorzelde voor het oog van de Thaise natie. Die heel bedroefd keken. Niet echt slim in dit boeddhistische land, waar alle levensvormen heilig zijn.

Wij zijn speciaal in Bangkok gebleven voor de Chatuchak weekend market, een koopjes walhalla. We hebben de lonely planet. Maar we hebben er een haat-liefde verhouding mee, omdat die uitgaat van de rijkere toerist vinden wij. Ze raden telkens aan een riksja of skytrain te nemen, terwijl wij (de echte backpackers die gaan op ongebaande paden) lekker met de locals in de bus gaan. Hoe daar te komen met de local bus 3 is nergens aangegeven in de lonely planet. Beetje te commercieel geworden. Ons scheelde het zeker 3 kwart van de prijs.
De markt is enorm groot en was goed voor twee paar schoenen (totaal 4.20 euro), 1 broek (3.50 euro) en nog meer dingen waar we als we thuis zijn, zeker niks meer aan hebben waarschijnlijk. Er is ook een gedeelte met huisdieren (wij dachten een en al inheemse slangen en spinnen en enge beesten waardoor we niet verder Thailand in zouden durven, maar niets van dat alles. Enkel 2 dagen oude hondjes in jurkjes, tenminste zo leek het. Veel te klein om bij mama weg te zijn, op een hysterische market. Als we al geen vlooien hadden, hebben we ze nu wel. Echt een vlooienmarkt.
Helaas geen krokodillen of slangen op de markt. Maar wel veel kleding en souvenirs. Er komt weer een doosje huiswaarts!

We hebben nu het plan om morgen al een stukje noordelijker te gaan en dan via noord Thailand Laos in te gaan. Maar dit veranderd dagelijks, dus trek je er niet teveel van aan, als we ineens in Maleisië zitten volgende week.

Nog even een vriendelijke noot voor onze trouwe lezers, wij genieten bijna elke dag van het waslijntje van Bert, zo kunnen onze handwasjes die we de wasserette niet aan willen doen, lekker laten waaien onder de fan (propeller aan plafond, in elke kamer, hoe krotterig ook, is ook zeker een must met deze temperaturen). Dit was het weer vanuit een bewolkt Bangkok, de zon is blijkbaar even naar Nederland gegaan! Gunnen we jullie wel hoor! veel liefs

• 10 Februari 2008 - 14:47

Susan:

Wat is het toch leuk om al jullie verhalen te lezen! :-) Tot de volgende keer! Liefs

• 10 Februari 2008 - 15:21

Tymen En Eefje:

We vinden het leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en beleven.
    Als we het zo lezen is daar alles heel erg goedkoop, dus zullen jullie voor iedereen wel iets leuks kopen.
    VERGEET ONS DAN NIET!!!!!!
    Groetjes van ons.

• 10 Februari 2008 - 22:34

Willian En Laurens:

Hee reizigers, na een dagje zonder internetverbinding gezeten te hebben, nu eindelijk, onverwacht toch nog verbinding. En konden we dus eindelijk jullie update lezen en de foto's bekijken. Vraagje, narda vindt jij hartgers baard niet prikken? Of vindt je het wel lekker?wel apart dat je zo ineens een hele plens water over je heeb krijgt.hahaha. En dan hartger die belaagt wordt door kakkerlakken die even dachten een lekker rustig, droog plekje te vinden. Ik wist niet dat jij zo'n killer was, narda. hahaha.
    Hee, veel plezier en goede reis verder naar waar jullie dan ook besluiten nog verder heen te gaan. We horen vanzelf wel waarheen dat is...ok?

Nou, groetjes van ons.

• 12 Februari 2008 - 06:13

Bjorn:

Hey Hartger en Narda,

Kreeg van Ilse de link van jullie verhalen. Heb net effe snel het verhaal van Bangkok gelezen en de foto's bekeken. Klinkt allemaal erg leuk! Heel veel dingen herkend in jullie verhaal en de foto's...
    Heel veel plezier nog! Geniet ervan!

Groeten,

Björn