Maleisië, nog even niet. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van hartgernarda - WaarBenJij.nu Maleisië, nog even niet. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van hartgernarda - WaarBenJij.nu

Maleisië, nog even niet.

Door: Hartger en Narda

06 Maart 2008 | Thailand, Bangkok

Waar waren we gebleven, het duurde even maar dan krijg je ook wat. De laatste keer was de nachttrein van Bangkok naar Surat Thani. Dit was een prettige reis waar we bedluis opgelopen hebben in de trein! Of iedergeval onverklaarbare bulten op ons been. Onderhand is dit wel weer weggetrokken.

In Surat Thani hebben we de echte Thai leren kennen. We weten dat ze hogere prijzen rekenen voor "farang" (buitenlanders) maar dat het zo opzichtig gebeurt als in Surat Thani dat sloeg echt alles. Surat Thani is niks, het treinstation zit in een ander plaatsje en als je verder wil reizen met de bus moet je dus eerst naar Surat Thani (heel verwarrend, nooit naar toe gaan). Eindelijk het busstation gevonden, kregen we een Thai zover ons te vertellen welke bus er naar Sichon ging (en NEE geen taxi of minivan, die zijn namelijk 3x zo duur) staat er een tandeloze oma met handen en voeten voor onze neus aan de busboy te gebaren dat hij de prijs moet verdubbelen voor ons. Wij keken elkaar stomverbaasd aan, dacht ze werkelijk dat wij haar spelletje hints niet snapten? Na veel bombarie toch maar in de local bus naar Sichon, een stukje onontdekt Thailand, waardoor wij het strand voor onszelf hadden. Het strand zat ook 3 km buiten het dorp, dus maar weer een motormuis genomen.
Heerlijk genoten in ons prachtige resort, waar we zo luxe zaten dat we de Oscaruitreiking live op tv hebben gezien! We hebben wel wat regen gehad hoor, schrale troost voor jullie.

Na Hat Sichon met de songtel naar Nakhon Si tammarat een geweldige plaats, op elke hoek een winkelcentrum met als hoogtepunt een Carrefour, dus stokbrood met camembert! (de Thaise uitvoering dan). We waren voornemend naar Maleisië te gaan, dus moesten we naar Hat Yai, dit leek ons geen leuke stad (3 bommen in 2005) daarom zijn we maar naar Songkla gegaan, een dorpje in de buurt aan het strand. Het strand was veel minder mooi dan in Sichon, maar we hadden zon! En ze hadden loreal color booster, ideaal voor haar dat geterroriseerd is door teveel zon, zee en strand. (oké en ook natuurlijk grijs wordt langzamerhand), dus man moest de kleren uit, plastic handschoenen aan en heur haar verven. Nu noemt hij haar Bassie....
De color is inderdaad geboost! Het leek blond te worden, maar het is gelukkig bij oranje gebleven. De locals vragen zich af van welke planeet Narda nu komt.

Daarna hebben we de trein naar Padang Besar (grens Maleisië) genomen en op het station in Maleisië besloten toch maar terug naar Thailand te gaan. Waarom? Het was er bewolkt en we hadden zin in zon.

Alle stempeltjes gehaald (leuk voor in ons paspoort) en weer terug naar Hat Yai, waar we toch maar een nacht hebben geslapen, achteraf was het een leuke stad, maar we hadden een erg vieze kamer in een soort brothel, zwaar gesponsord door Durex aan de lege doosjes te zien. Ook daar slaan we ons moedig doorheen. We zijn wel wat gewend na 10 weken.

Nu echt op zoek naar de Bounty stranden, via Trang, waar we in een geweldig hotel hebben geslapen, dankzij een tip van een Nederlander (onze eerste) die we op het zebrapad tegenkwamen. Dit hotel Wattanee hotel in Trang, was tevens ons goedkoopste hotel sinds deze reis, een ruime kamer met douche/toilet en fan koste ons 3.57 euro. De kamer was superleuk versierd met een band van schelpen op de muur, heel crea bea, maar we moesten wel even de ratrace op de trap ontwijken. (de ratten speelden tikkertje trapaf).

Nu dan eindelijk de bounty's, we zitten in onze bamboohut aan het strand en hebben verrukkelijke spaghetti gegeten (man eigenaresse=Italiaan) en heel veel tips gekregen over welk eiland wel en niet. Dus nu gaan we echt eilandje hoppen. We zullen wat meer foto's maken van de prachtige omgeving, maar eigenlijk moeten jullie zelf eens gaan kijken. Toch worden jullie wel aardig verwend, want AL onze foto's staan op de site, we doen ons best....

Om ons gemiddelde van 1 postpakket per maand te halen hebben we vandaag o.a. onze slaapzakken en oprolkussentjes maar naar huis gestuurd, want in die 2 maanden hebben we ze 1x gebruikt, dus wij kunnen zo langzamerhand rennen met onze backpacks op! Of weer terug naar Bangkok om ze weer te vullen..

veel lieve groeten uit Thai

• 06 Maart 2008 - 18:41

Tymen En Eefje:

We genieten van jullie verhalen en foto's
    Groetjes uit Voorthuizen.

• 07 Maart 2008 - 09:10

Manon & Eduard:

Hoi Hoi,

Verzot op Thailand zo te lezen, aangezien jullie gelijk maar weer omgedraaid zijn in Maleisie.

Het strand en de foto's zijn super, maar bedluis en de ratrace klinken toch iets minder aantrekkelijk.

Luier ze iig, dan kunnen jullie er straks weer even tegenaan.

Groet uit Otterlo!

• 07 Maart 2008 - 13:11

Arnisa:

Ha reizigers,

Weer even een berichtje van mij. Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Zo te zien genieten jullie er erg van. Ben benieuwd of jullie Maleisie nog gaan aandoen.. Hier alles prima. Het weer begint eindelijk een beetje op te knappen, zowaar dagen van boven de 10 graden!
    Heel veel plezier nog.

Een dikke zoen van mij!

• 08 Maart 2008 - 11:22

Willian En Laurens:

Hee Hartger-san en Narda-san,

Wat leuk dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben en gewoon maar weer een visum voor thailand hebben genomen!! Wat een mooie foto's steeds weer. Zo hebben we echt een indruk van hoe het daar is en wat jullie zien en meemaken. Wel gaaf hoor zo'n bamboe hutje! Wel jammer dat Hartger er met die baard weer een beetje zwerverachtig uit ziet. Maar ja, momenteel hebben jullie ook geen vaste woon of verblijf plaats. hahaha. Landlopers dus. Is ook wel weer eens leuk. Ik hoop alleen niet dat jullie er straks voor goed blijven....maar ja, dat zien we dan wel weer he? Dan hebben we natuurlijk wel weer een leuk vakantie adresje erbij gekregen. Maar dan moeten jullie wel een huis kopen dicht bij het water, zodat ik er ook kan surfen.

Nou veel plezier maar weer, ook met elkaar en tot horens.

Groetjes van ons.

• 11 Maart 2008 - 15:42

Joop Van Roeijen:

Dag lieve mensen, wat een leven hebben jullie daar en zien ged uit,helemaalniet moe???En die luie tante daar in die hangmat?
    Doet me denken aan een leuke vrouw in Nederland die ook een hangmat zomaar in de kamer heeft hangen, is zij soms familie van jullie 2
    Nog veel goeds en leuks op jullie reis
    Groetjes van mij, Joop

• 13 Maart 2008 - 14:43

Beppy:

wordt het niet eens tijd voor diepgaande cultuur?; met je luie reet in de zon kun je bij landal green center parcs ook.
    Dus vanaf heden diepzinnige beschouwingen over levenshouding, kunst en architectuur, maakt niet uit wat het kost.
    Kusjens team beppy

• 13 Maart 2008 - 18:30

Pam:

lieve beide leuk jullie tel vanochtend met lydie alles goed.men blijft er na bevalling 3 dagen.jan helemaal in zijn nopjes.ik zit bij reintje op de laptop.ik heb een klokje gekocht en jullie tijd staat er op zodat ik weet hoe laat het is bij jullie.28 april vertrek ik naar montenegro met vliegtuig en laat me 2 weken verwennen,3 xpd aanschuiven massage en modderbaden.dure grap,maar de moeite waard.dag schatten omhelsd pam.

• 15 Maart 2008 - 11:46

Martin:

hey Harter en Narda , jullie vermaken je prima zie en hoor ik op de geweldige site.
    heel veel plezier nog beiden en maak er nog een mooie tijd van .
    gr Martin van Baalen