adreswijziging, thaise eilanden - Reisverslag uit Krabi, Thailand van hartgernarda - WaarBenJij.nu adreswijziging, thaise eilanden - Reisverslag uit Krabi, Thailand van hartgernarda - WaarBenJij.nu

adreswijziging, thaise eilanden

Door: Hartger en Narda

19 Maart 2008 | Thailand, Krabi

Hallo iedereen
hierbij een adreswijziging, wij blijven op Ko Phi Phi wonen. Kunnen jullie misschien wat dropjes opsturen? Dat mist nog op ons tropisch paradijs.

Goed laten we eerlijk zijn, we zijn nu
al in Krabi waar we meteen de nightmarket onveilig hebben gemaakt en daarna een moesson op onze zeer bruine hoofden kregen.

Om dit dagboek chronologisch te houden, beginnen we bij de Italianen in Pak Meng. Daar hebben we onze culinaire kennis uitgebreid met iets bijzonders. Narda lag in de hangmat te hangen en de keukenboy kwam opeens voorbij met een levende leguaan aan een soort van hengel (leguaan was 1.5 meter) en de boy liet hem trots aan de buren zien. Die wel interesse hadden, wij dachten voor de verkoop op de Chatuchak market in Bangkok, maar tijdens ons spaghetti diner vroegen wij nogmaals waar toch de leguaan gebleven was, prompt kwam er een schaaltje van de buren met leguaan in de chilisaus.... Ach ja onbeleefd om af te slaan hebben wij dus leguaan gegeten. Het smaakte naar tofu met heel veel chilisaus.

Na 4 nachten Pak Meng zijn wij op de hoek van de straat maar gaan liften naar Ko Lanta, de eerste lift bracht ons in Sikao, de tweede in Bamboo bay resort op Ko Lanta! Deze tweede lift duurde 5 uur, omdat de ferry kapitein niet kon sturen en daardoor niet kon aanmeren.
Bamboo bay resort was prachtig, maar toch iets boven ons budget, omdat de eigenaresse de zus van de vrouw van onze liftgever was (duidelijk hé) zijn we er 1 nacht gebleven en de volgende dag naar ons centralere guesthouse gegaan, waar we meteen een schakelmotor hebben gehuurd voor 2 dagen. Deze kwam goed van pas, omdat Hartger zijn telefoon aan de andere kant van het eiland had laten liggen. Gelukkig zijn we weer mobiel en pakken tegenwoordig autistisch onze tassen in om dit te voorkomen.
(voor zo lang het duurt).
We hebben met onze haren in de wind heel Ko Lanta doorgejaagd op de motor, een lek bandje? geen paniek, binnen 5 minuten zit er weer een nieuwe op!

Na 4 nachten hebben we de boot gepakt naar Ko Phi Phi (Ko betekent eiland in het Thai). We waanden ons in het paradijs! We zijn gaan lopen (een echte hike met onze backpacks op, 45 minuten) naar Long beach, een paar strandjes verder uit het dorp. Er was geen normale weg, of over de rotsen, of over de bergjes, compleet met touwen om omhoog te klauteren. Onze tocht werd beloond, we vonden een bamboohut, met zeezicht (okay als je op de veranda ging zitten en je nek een beetje scheef draaide, zag je een glimpje azuurblauwe zee) waar we 5 nachten heerlijk zijn gebleven.
Ko Phi Phi hebben we van alle kanten gezien, eerst te voet naar het view point, hoogste punt van het eiland, daarna via Rantee bay weer naar beneden, helse klim, aan de andere kant van het eiland (eigenwijzen: nee hoor lonely planet er gaat heus wel een pad van Rantee bay naar Long beach, niet dus....toch maar een taxi boot).

De volgende dag hebben we het eiland per boot bekeken. We hadden een dagtour geboekt met een longtail boot die ons om Ko Phi Phi Don voer, naar Bamboo island, Monkey beach en daarna naar Ko Phi Phi Leh (het nationale park, waar de film the Beach is opgenomen). Onderweg waren er 3 momenten waar we konden snorkelen en hebben we prachtige vissen gezien in alle kleuren van de regenboog. Snorkelen stond niet op onze voorkeurslijst, maar nu zijn we verslaafd! De eerst volgende keer nemen we een onderwatercamera mee, om jullie ook te laten genieten van al het schoon en de koralen. Deze dag was een van de hoogte punten voor ons, tot nu toe op deze reis. Het was ook moeilijk om na 5 nachten Phi Phi te verlaten. Het toerisme is weer op peil, nadat de tsunami eroverheen is gedonderd, daardoor komen er ook steeds meer duurdere resorts.

Woensdag de boot genomen naar Krabi, waar we ook weer een mooie tocht hopen te maken naar andere eilanden.

Geniet van de foto's!

• 19 Maart 2008 - 15:15

Willian En Laurens:

Hee Hartger en Narda,

Echt veel foto's zeg!! Echt gaaf die mooie witte stranden en dat blauwe water. Gave duikbril broer. hahaha. Echt leuk weer wat te lezen van jullie. Wat zijn jullie trouwen poeppie bruin zeg! Zijn jullie nu allebei afgevallen of zie ik dat verkeerd? Als ik zo die foto's zie, kan ik me best voorstellen dat jullie er wel zouden willen blijven.

Geniet er maar weer verder van en tot horens maar weer.

groetjes van ons.

• 19 Maart 2008 - 18:08

Pa En Ma:

Hallo hartger en narda
    Ook wij vinden de foto's mooi. Niet alleen die van de mooie natuur, maar ook waar jullie zelf op staan.Jullie moeten maar even wachten op de dropjes,want daar kunnen wij jullie dan mee troosten als jullie straks weer gewoon thuis zijn.Maar dat duurt nog wel even dus voorlopig kunnen jullie nog wel even genieten! Een dikke pakkerd van ons.

• 19 Maart 2008 - 19:53

Ina:

Moet ik hier naar kijken?
    En hoe moet ik me dan voelen?
    Jezus christus mensen, dit is toch totaal van de zotte!!!
    Het regent in Amsterdam en iedereen kijkt boos want de mensen nemen hun werk te serieus.
    Het ging best goed tot ik zag waar jullie mee bezig zijn. De jaloersie druipt m'n neus uit. Maar ik doe net of ik een aardig Thais boeddhistje ben en wens jullie alle liefde en geluk. Goeie reis.
    Kus
    Ina

• 20 Maart 2008 - 15:48

Joop En Betsy:

Hallo Hartger en Narda,

Genoten van de prachtige foto's en jullie verhalen, wat een super ervaring.
    Geniet lekker verder, tot het volgende verhaal.
    alle goeds en groetjes.

• 20 Maart 2008 - 20:56

Gijsje En Maas:

We waren je adres een tijdje kwijt,maar hebben nu weer genoten van jullie mooie foto"s.Veel plezier verder!

• 21 Maart 2008 - 16:19

Tymen En Eefje:

Hallo daar in dat verre en vreemde land!
    Bedankt voor de mooie kaart.
    We kijken elke keer weer uit naar jullie mooie verhalen en foto's.
    Groetjes van ons.

• 23 Maart 2008 - 11:31

Manon & Eduard:

Supergave foto's!!

Erg leuk dat jullie vorige week belden. Veel plezier nog!!

Groetjes Manon & Eduard.

• 23 Maart 2008 - 14:48

Ronald:

grappig.. ik ben net terug van krabi en kohphiphi... holiday inn tikkie luxer minder avontuurlijk maar wel erg coool (dan in de warme zin van het woord)
    als je er nog zit.... blijf ervan genieten hier is het nu 0 graden (dat was ff minder bij terugkomst)

• 26 Maart 2008 - 22:00

Gert En Erica:

Hé wereldreizigers,

We hebben jullie zo gevolgd en denken dat jullie je hier helemaal niet meer aan kunnen passen. Veel te veel luxe met al dat schone sanitair etc. Maar het is daar erg mooi van wat we op jullie foto's kunnen zien. Lekker weertje terwijl wij 3e paasdag nog sneeuwpoppen hebben gemaakt. Maar ja verschil moet er zijn. Nou veel plezier nog verder en geniet van alles wat je tegen komt.

Groetjes, Gert, Erica en de kids

• 01 April 2008 - 20:23

Reintje:

heey nan, ben jij iets kwijt soms? eeeh ja.....nee... jawel..... jaaah, ja....

waar de fuck is je onderkin gebleven :D
    Je ziet er goed uit zusje, je matcht nu goed met die spijker van een man naast je :D

blij om te horen dat alles goed gaat met jullie, dikke kussen voor beide.

rein