eindelijk Maleisië.. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van hartgernarda - WaarBenJij.nu eindelijk Maleisië.. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van hartgernarda - WaarBenJij.nu

eindelijk Maleisië..

Door: Hartger en Narda

27 Maart 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

We zijn aangekomen in Pulau Penang, of eigenlijk Georgetown, de hoofdstad. Gek om na zo een lange tijd uit Thailand weg te gaan.

In Krabi zijn we al met al 5 nachten blijven hangen, met 1 uitstapje naar Ao Nang, een veel kleiner toeristisch stadje, maar wel lekker aan het strand. In Krabi hebben we maar weer een motor gehuurd en zijn lekker rondgetoerd tussen de limestone cliffs door. Enorme rotsen verspreid over het land en in het water. Erg indrukwekkend.

Na een nachtje toerist gespeeld te hebben in Ao Nang, zijn we weer terug gegaan naar Krabi, waar we een Kajaktoer hebben geboekt. Ondanks onze snotterigheid (opgelopen op Thais eiland paradijs) zijn we stoer door de Mangrove gepeddeld, met gids. Deze toer bestond uit het kajakken door de Mangroven naar eeuwenoude cave's (grotten) waar oertekeningen zijn gevonden, die minstens 3000 jaar oud zijn. De erg leuke gids, zijn naam was Egg, vertelde ons iets over de tsunami, die op Phi Phi, Ko lanta en Phuket heeft geraasd, omdat hij zelf op Phi Phi heeft gewerkt wist hij er veel van. De sea gipsy’s (of de Vikingen, piraten,oftewel gewoon de vissers tegenwoordig) hadden dagen voor de tsunami al aan de bomen en beesten gezien dat er een grote golf zou komen en vertelde dit rond. De dorpsbewoners vonden dit niet goed en zeiden dat ze op moesten houden met dit praatje rond te strooien. Dit ging anders natuurlijk ten koste van hun inkomen. De sea gipsy’s hadden wel hun biezen gepakt en er is geen van hen omgekomen bij de tsunami. Nu heten de sea gipsy’s: New Thai. Het is natuurlijk wel bijzonder dat er nog bij een heel klein deel van de bevolking zo een sterk contact met de natuur bestaat.
De Kajaktoer eindigde met een heerlijke lunch op het water. Daarna zijn we maar weer snotterig in bed gaan liggen.

In Krabi is Hartger naar de kapper geweest, ook een hele ervaring, eerst hebben we geduldig gewacht totdat de familie klaar was met eten, het is in Thailand namelijk normaal om van je zaak je huiskamer/keuken te maken, erg gezellig af en toe, met huiswerkmakende kinderen en dammende opa's. De kapsalon is ook beautyzaak/bruidsmodewinkel en massagesalon in een. Hartger hield het maar bij haarknippen. Eerst ging oma zeer professioneel met de tondeuse millimeter voor millimeter langs zijn oren, daarna ging de botte schaar erin. knip, hap, knip, klaar, heel mooi haar. Ach ja met gel zit het wel.

Na Krabi hebben we de minivan gepakt naar Hat Yai (heel blij aan een andere toerist de weg gewezen, wij waren immers al in Hat Yai geweest!). Geen bommen, maar live music, in een erg gezellige tent hebben wij onze laatste avond in Thailand gevierd. Hat Yai is een prima winkelstad, op elke hoek een warenhuis en je moet toch een beetje in beweging blijven als het regent, heel vervelend voor Narda...

De 27e maart dan toch naar Maleisië vertrokken, ook in de hoop op iets minder regen. Allereerst gaan wij Penang uitchecken, een eiland voor de westkust van Maleisië. We wilden een motor huren, maar hier zijn ze wat strenger dan in Thailand en hebben wij ons rijbewijs nodig, dat helaas nog in Otterlo ligt!

Wat ons nu al opvalt...
Het eten is hier minder pittig dan in Thailand, waar ze overal kwistig chilipowder overheen strooien, gelukkig hebben wij zelf een voorraadje ingeslagen. Het is in Maleisië een uur later dan in Thailand, vreemde gewaarwording, als je maar 2 uur vanaf de grens gereisd hebt.
We zijn vandaag heel wat oude vrienden, geuren en kleuren tegengekomen, er is hier namelijk een little India. Voor ons dus wel bekend.

tot de volgende keer maar weer.

• 27 Maart 2008 - 16:34

Willian En Laurens:

hee hartger en narda,

zo zo, nu dus toch echt in Maleisië. We dachten al dat jullie in Thailand zouden blijven. Maar het valt mee. Ik moet wel zeggen dat ik jullie fotografie kunsten steeds beter ga vinden. of ligt het echt aan die mooie omgevingen? Echt ongelooflijk hoe mooi het daar is zeg!!
    O ja, Hartger je haar zit trouwens goed hoor. je kamt het immers toch niet, dus ziet niemand het, hahaha.

Hee, genieten jullie maar weer en tot de volgende keer.

groetjes van ons.

• 27 Maart 2008 - 19:52

Meue:

Whaha rijbewijs thuisgelaten... maar je hebt toch zo'n mooi mapje voor de fotootjes (heel oude fotootjes gniffel), wat stempels uit de kinderwinkel en ach... foto van jullie niet nodig, onherkenbaar veranderd afgelopen maanden. trouwens, al een visum voor ned aangevraagd? straks komen jullie hier het land niet meer in om jullie chilipowder in jullie groningse eetcafe rond te strooien!
    dikke kus en knuffel
    uit het hoge, nu lente-achtige noorden

(ps kunnen julie ff op de mail zetten welke dag jullie terug denken te komen vlgs het ticket? )

• 28 Maart 2008 - 15:17

Joop En Betsy:

Weer genoten van de mooie foto's en het verhaal er bij.
    hartelijke groetjes en nog bedankt voor de mooie kaart.

• 28 Maart 2008 - 17:21

Pam:

ik zit nu bij derk en jet,omdat willemijn plo overleden is.jan is uit fr geko.zatdag 29mrt gecr. mooie fotos pakkert van jan geniet van derkjet.tot gauw kus ma

• 01 April 2008 - 16:11

Cornelis:

Heei jullie daar! Zo te zien gaat het helemaal goed, en kunnen jullie het goed vol houden. Als ik nogeen keer het geld ervoor heb, kom ik achter jullie aan! Haha. Verder gaat hier alles zijn gangetje.
    Ik ga maar eens verder kijken op de site (Erg leuk) :>

Groeten Cees

• 01 April 2008 - 20:31

Rieneke:

haj haj stelletje heumeus..............

nu is het wel welletjes he met die mooie plekjes en fototjes. kom maar weer snel nar huis :D

dikke kus van breurke