de grens bereikt - Reisverslag uit Vientiane, Laos van hartgernarda - WaarBenJij.nu de grens bereikt - Reisverslag uit Vientiane, Laos van hartgernarda - WaarBenJij.nu

de grens bereikt

Door: Hartger en Narda

23 April 2008 | Laos, Vientiane

Missie geslaagd, we hebben dan wel geen voet aan wal gezet in Laos, we hebben Laos wel van zo dichtbij mogelijk gezien. We zijn een dagtripje (14 uur) gaan doen naar de Golden triangle, waar Laos, Burma en Thailand samen komen. In de VAN vertelde de gids ons dat China, nog maar 300km verder lag, hadden we dit maar geweten! Dit geeft ons weer een excuus om nog maar eens terug te gaan naar Thailand.

Allereerst gingen we naar de hot SPINGS, zoals uit de spelling blijkt. Daarna zijn we naar de temple gegaan, waar een eeuwenoude Chedi (boeddhistisch bouwwerk) staat, al met al dus een echt ochtendprogramma, voordat we een goede buffetlunch kregen aan de Mekong river. Na de lekkere papaya salad (thais culinair hoogstandje) zijn we naar het Thaise drielanden punt gegaan, waar we een prachtig uitzicht over Laos hadden. De Mekong river is het scheidingspunt, en loopt in totaal door 6 landen China, Laos, Thailand, Burma, Cambodja en Vietnam. De golden triangle is volgebouwd met religieuze gouden bouwwerken, omringd door vele kraampjes.

Daarna zijn we met het busje verder gereden naar Burma, zie het volgende bericht

We hebben een paar dagen geleden van hotel gewisseld, aangezien het hotel waar wij verbleven er weliswaar heel leuk uitzag en voorzien was van een zwembad, toch huisden er families bedluis. Dit weten wij zeker omdat wij ze opgezocht hebben op internet.
Chiang mai is erg heet, het heetste seizoen is in volle gang. Er staat ons dus nog wat te wachten in Indonesië, waar de temperaturen verder zullen stijgen, dan zijn we dus al wel klaar voor de zomer in Nederland.

• 23 April 2008 - 14:24

Laurens En Willian:

Hee travelers around the globe,

Leuk weer die foto's! Wel gaaf dat jullie Laos nu toch van wel heel dichtbij hebben gezien. Ik moet weer aan het werk. Dus hou het kort.

tot horens bij het volgende, al op de site staande berichtje.

groeten van ons.

• 02 Mei 2008 - 14:11

Joop V, R.:

Dag Lieve mensen, Ik loop achter. De computer was defect en nu ontdek ik deze mail van jullie, sorry! Verlangen jullie alnaar huis, of blijven julie land verhuizers???Verhuis dan maar naar Nederland!En dan......?Het nederlandse doodgewone leven. Dat wordt wel even wennen, denk ik. Maar geniet nu nog maar van alles wat je ver weg mee maakt. Groetjes van mij, Joop