cultureel tripje - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van hartgernarda - WaarBenJij.nu cultureel tripje - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van hartgernarda - WaarBenJij.nu

cultureel tripje

Door: Hartger en Narda

23 April 2008 | Myanmar, Naypyidaw

De grens met Burma, is een brugovergang, waarachter je de Union of Myanmar kan zien liggen. Myanmar zoals Burma heet tegenwoordig betekent snel (Myan) en sterk (mar). Burma is niet een land waar je zo op vakantie zou gaan, dus het was leuk om de invloeden van het land op de grensplaats te ondervinden. We zagen nieuwe gezichten, een ander soort Aziaat, wel nog even klein en dun, met een ander soort gezichtsuitdrukking, maar nog steeds handelaren pur sang. De rolexen en Gucci namaak spullen werden ons overal aangeboden. Ook kan je er bergen (namaak) goud en zilver kopen. Het geheel oogde erg gezellig en de overige kraampjes verkochten verschillende vruchten en zoetigheid uit alle ‘Mekong’ landen. Burma blijkt wel weer een armer land te zijn aan de vele ‘bedelende’ kinderen te zien.
‘s avonds weer terug naar het vertrouwde Thai…

Het moeilijk afscheid zal morgenochtend volgen, als wij naar de airport gaan en Thailand dan echt gaan achterlaten.

Tot in Indonesië!

• 23 April 2008 - 14:50

Barbara:

weer ff in de foto's gesnuffeld heerllijk hoor. Nou het zonnetje begint hier ook te schijnen vandaag 20 graden !!!
    Tot gauw
    kus

• 23 April 2008 - 15:50

Willian En Laurens:

Staat je goed Narda, die local muts. Ik heb zo het vermoeden dat jullie nog wel vaker in Thailand gaan komen...Volgens mij vinden jullie het echt de place to be. Toch? HARTGER, een hele goede jaar wisseling en een hele leuke VERJAARDAG MORGEN. Jammer dat ik je niet letterlijk de hand kan schudden. Maar dat doen we wel weer als je terug bent.Goede reis naar Indonesië en tot horens bij het volgende bericht.

groetjes van ons.

• 23 April 2008 - 20:52

Gert En Erica:

Jullie zijn al helemaal gewend daar zo te lezen en te zien. Nou veel plezier in Indonesie en een hele fijne verjaardag toegewenst Hartger. Je krijgt vast wel zo'n "mooie" rolex kado van Narda.

Groetjes van Gert, Erica en de Kids

• 24 April 2008 - 05:31

Willian En Laurens:

Hee Hartger,

Van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag!!!

Groeten van ons

• 24 April 2008 - 11:56

Gert En Marianne:

Hallo,

Weer erg leuk om jullie verhalen te lezen!! Hartger, van harte gefeliciteerd met je verjaardag> deze vergeet je natuurlijk nooit weer!!!!
    Geniet nog van jullie mooie reis!!

Groetjes,
    Gert, Marianne, Corné en Evy!

p.s. Nog bedankt voor de kaart!!

• 24 April 2008 - 12:55

Fam Reuvekamp:

Hé Hartstikke leuke foto's en verhalen, jullie hebben echt veel meegemaakt.
    Maar voor ik het vergeet Hartger van harte gefeliciteerd met je verjaardag jullie zullen nu wel in indonesie zitten.
    We wensen je een fijne, bijzondere verjaardag samen met Narda.
    Liefs Arjan, Mike, Joyce en Irene

• 24 April 2008 - 16:36

Maas En Gijsje:

Hoi Hartger Ben je nu nog jarig in jullie tijdzone? Nog van harte gefeliciteerden een goede reis verder.Groetjesvan ons.

• 25 April 2008 - 09:22

Joop En Betsy:

Hartger van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, omdat onze computer het niet deed een dag te laat maar niet minder gemeend.
    Narda natuurlijk ook gefeliciteerd met man lief.
    Weer genoten van de mooie plaatjes.
    Veel liefs uit Loenen

• 29 April 2008 - 18:41

Martin:

mooie foto's en jullie hebben het nog steeds erg leuk .
    wij gaan zo koninginne dag tegemoet zal wel weer gezellig worden ,
    ik spreek jullie gauw weer .
    vee; plezier in Indonesie.
    groetjes Martin